Khamis, September 24, 2009

GATHERING RAYA KE-6: SIRI 1

Alhamdulillah..

GATHERING RAYA KE-6 rupanya kita tahun ini kan.. diam-tak-diam dah lebih 10 tahun aktiviti kekeluargaan kita ni berjalan.. sejak tahun 1999 (tahun gathering pertama) kita berkumpul.. (masa ni arwah tok dan wan ada lagi).

Daripada hadiahnya (duluuu...) hanya hadiah-hadiah 'ciput', beg-beg plastik, barang2 kedai RM2, hamper RM20, RM30 jer.... dan sekarang grand price adalah HANDPHONE, OVEN, PUNCH BOWL beserta hamper2 yang bernilai ratusan ringgit.

Daripada acara dulu hanya untuk kanak-kanak bawah umur jer, sekarang dah ada kategori permainan daripada 'tok-tok' sedara, mak-bapak sedara, anak-anak, dan cucu-cucu (cicit-cicit)..

MERIAH.. itu gambaran FAMILY GATHERING kita yang ke-6 ni kan (tiap-tiap gathering pun sama meriahnya.. hahahhaaa...).. kali ni, menunya special lebih.. dengan hidangan istimewa AYAM PIRU GOLEK (sumbangan Tuan Tanah Kedaung... Mak Teh Ton and Pak Teh Aziz.. hahahah) .. perghh.... (sapa ntah yg suggest pas ni nak buat LEMBU ROSTER??.. sapa nak mengoleknya weh?????!!!)

Ok.. untuk gambar2 serta aktiviti-aktiviti.. sila adik-adik superb IT tolong uploadkan.. dan sambung di next siri okeh..
**************
-teringat ucapan aluan cucu sulung tok-wan pada malam tu : andai arwah tok dan wan masih hidup, pasti mereka BERBANGGA DAN GEMBIRA kerana melihat anak cucu cicit menantu semuanya berkumpul dan MENERUSKAN UKHWAH SILATURRAHIM PERSAUDARAAN yang semakin erat dan bertambah utuh..
AL-FATIHAH untuk arwah Wan (Haji Hashim bin Che Mat) dan arwah Tok (Hajjah Chik Binti Zakariah)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

mari-mari..
berbicaralah jika mahu :)